AMD, ünlü oyun Fortnite ve The Mandalorian, Star Wars: Rise of Skywalker, Game of Thrones ve Westworld gibi yapımlarda kullanılan Unreal Engine 4’ün geliştiricisi Epic Games’le birlikte yayınladığı örnek olay incelemesinde, oyun tasarımı endüstrisinin uzaktan çalışırken bile güçlü donanımla verimli işler ortaya çıkardığını gösterdi.
Uzaktan çalışma verimliliğini artırmak
Epic Games pandemi döneminde mühendislerinin evden hızlı ve verimli şekilde çalışması için, Threadripper ve Threadripper PRO barındıran iş istasyonları sağladı. Yeni Threadripper işlemcilerin sunduğu yüksek çekirdek sayısı ve hız, ekipte yer alan mühendis ve geliştiricilerin, daha önce yapamadıkları şekilde birden fazla projede aynı anda çalışabilmesini mümkün kıldı. Epic Games’te çalışan IT Mühendisi Pat Swanson konuyla ilgili olarak “Ofis çalışanlarımız 10-15 dakika tasarruf ederken, evden çalışan arkadaşlarımız bu süreyi saatlere çıkarabildiler. Hatta iş arkadaşlarının bu kadar hızlı çalıştığını gören çalışanlarımız, kendileri gidip Threadripper işlemciler almaya başladılar.” diyor. “Herhangi bir fiyat aralığında Threadripper 3990X işlemcinin yaptığını yapabilen başka bir işlemci yok.” diye ekleyen Swanson, “Bir başka üreticiden isteyeceğim 20000$’lık işlemciye rağmen Threadripper yine onunla aynı hatta daha iyi performans verecektir. Burada engel para değil, fiyat performans oranı.” diyor.
İş akışını hızlandırmak
Epic Games, kod derleme işini paralel şekilde artırmak ve diğer işlemleri hızlandırmak istiyordu. Ancak ekip hem yüksek frekansa hem de yüksek paralelliğe sahip bir çözüm bulamadı. Eski iş istasyonu işlemcilerini AMD Ryzen Threadripper’la değiştirmelerinin ardından, Unreal Engine üzerinde yapılan testte rakip işlemcide 46 dakika 43 saniye süren işlemler, 32 çekirdekli Threadripper 3970X’te 15 dakika 12 saniye sürdü.
Epic Games Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Nick Penwarden, konuyla ilgili olarak şunları söyledi “Threadripper kullanarak daha önce Unreal motorunu derlediğimizden çok daha hızlı şekilde derleyebiliyoruz. Bu, ekibimizdeki tüm mühendisler için büyük bir verimlilik artışı sağlıyor. Kodu derlemek için harcadıkları zamanda, yeni özellikler üretebiliyor, işlevselliğini test edebiliyor ve Unreal Engine’ı iyileştirmek için çalışabiliyorlar.”